Scrapbookingtips -plocka fram material

2012-07-13 @ 09:30:00
 
När jag scrapar börjar jag alltid med att ta fram allt material jag kan hitta som passar i färg och mönster till det tema jag har tänkt ha på sidan/kortet. Då får man lätt en överblick över vad man har för grejor och kan se vad som passar och inte. Sedan börjar "pusslandet" med att bestäma vilka saker som ska vara vart på sidan/kortet Det är alltid lättast att börja med bakgrunden så om du har tänkt använda många olika ark/tyger till bakgrunden så montera de först, sedan kan du flytta runt dekorationer och foton på bakgrunden och se vart de passar bäst!. Ofta har man en bild i huvudet hur man har tänkt att sidan ska se ut men om man flyttar runt foton  och dekorationer tillräckligt mycket får man nya ideér och kommer kanske på något som blir ännu bättre/ finre. Ta god tid på dej med detta, för när du väl har bestämt dej går det snabbt att limma fast och färdigställa layouten.
 
Ibland har man tur, när jag plockade fram material till denhär ↑ sidan råkade tygerna i bakgrunden lägga sig precis såhär; med den rutiga lite snett och jeanstyget till vänster. Jag tyckte det blev fint så då var det bara att limma fast utan att vela och flytta runt tygerna en massa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0